Kloosterboer is in 1925 gestart als een handelsonderneming gespecialiseerd in de AGF-markt. Sindsdien is het bedrijf succesvol doorgegroeid tot een specialist in temperatuur gecontroleerde logistieke dienstverlening, met vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Zuid-Afrika, Canada en de Verenigde Staten. Kloosterboer heeft ruim 4.700.000 m3 aan opslagcapaciteit ter beschikking voor de opslag van temperatuur gecontroleerde goederen.
Tekst

Kloosterboer gebruikt een groot aantal heftrucks om voedselproducten te lossen, in koel- en vrieshuizen op te slaan en orders te verzamelen voor de klanten. Dit Nederlandse familiebedrijf vertrouwt al ruim 30 jaar op Linde trucks en de serviceverlening door een lokale leverancier. “Linde is naar mijn mening de Mercedes onder de heftrucks, op het gebied van kwaliteit, rijcomfort en veiligheid”, zegt Jan Boelens, interne trainer van het bedrijf.

Tekst

Temperatuur gecontroleerde logistiek

Kloosterboer heeft ruim 4.700.000 m3 aan opslagcapaciteit ter beschikking voor de opslag van temperatuur gecontroleerde goederen,. De laatste jaren investeert het bedrijf aanzienlijk in koel- en vrieshuizen, die op duurzame wijze van stroom worden voorzien. Voorbeelden daarvan zijn Kloosterboer Cool Port Rotterdam met 11.000 zonnepanelen op het dak, en de 4 wind turbines in Vlissingen, waarmee Kloosterboer voorop loopt in het opwekken van zonne-energie voor eigen gebruik. In Vlissingen is Jan Boelens verantwoordelijk voor het opleiden en begeleiden van de logistieke medewerkers, waaronder veel heftruckchauffeurs. “Ik ben hier in 1985 als zevende personeelslid gestart op een heftruck. Inmiddels verwerken op dit 55 hectare haventerrein meer dan 300 mensen een grote diversiteit aan voedselproducten, waaronder fruit, vis, fruitsappen, frites etc.”

Temperatuur gecontroleerde logistiek
Kloosterboer: Linde is de Mercedes onder de heftrucks
Tekst

Mercedes onder de heftrucks

“Wij ontvangen hier goederen, zoals fruit, vis en andere voedselproducten, die tijdelijk in één van onze koel-/vrieshuizen op de gewenste temperatuur worden opgeslagen en daarna op afroep met een binnenvaartschip of vrachtwagens bij klanten worden afgeleverd”, vat Boelens samen. Voor het uitvoeren van alle logistieke handelingen in en om de koel- en vrieshuizen gebruikt het bedrijf een groot aantal heftrucks. Kleine modellen tot 1,5 ton voor het lossen van schepen, 2,5 tonners voor de verplaatsingen in en uit de magazijnen en stellingen en 3,5, 4 en 5 tonners voor pallets met zware producten. “Wij werken hier al 35 jaar met Linde heftrucks”, zegt Boelens. “Linde is naar mijn mening de Mercedes onder de heftrucks, op het gebied van kwaliteit, rijcomfort en veiligheid.“ Dat is hier geen overbodige luxe gezien het intensieve en langdurige dagelijks gebruik ervan tijdens drie ploegendiensten.”

Tekst

Rijcomfort en veiligheid

“Dankzij de 2-pedaalbediening en korte draaicirkel kunnen onze chauffeurs snel manoeuvreren met de Linde heftrucks, wat tijdens de totale levensduur kostbare tijd bespaart”, vervolgt Boelens. “Verder zorgen de comfortabele stoel met armsteun en ergonomische joystick voor een goede rijervaring, wat belangrijk is voor het welzijn van onze medewerkers”. De heftrucks die bij Kloosterboer in Vlissingen in koelloodsen worden gebruikt hebben open zijkanten, terwijl heftrucks waarmee diepvriesproducten worden vervoerd zijn uitgerust met gesloten cabines en verwarming. Sommige hebben speciale opties, waaronder een witgoedklem om dozen met producten makkelijker te kunnen oppakken. “Een ander belangrijk voordeel van de Linde heftrucks voor ons bedrijf zijn de uitgebreide veiligheidssystemen. Zoals de Curve Assist die automatisch afremt als een chauffeur te snel door een bocht rijdt en de BlueSpot die mensen waarschuwt dat er een heftruck nadert. Daarmee voorkom je als bedrijf ongelukken en schades.”

kloosterboer coldstores Linde truck
Kloosterboer coldstores
Tekst

Energiezuinige Lithium-ion accu’s

Kloosterboer is een bedrijf dat voor heftrucks al decennialang zaken doet met een lokale leverancier. “Wij hebben onze eerste Linde heftruck aangeschaft bij Hefmatic in Borssele”, aldus Boelens. “30 jaar later zijn wij nog steeds tevreden over de kwaliteit van zowel het benodigde onderhoud als de samenwerking met Motrac. Momenteel worden er in Vlissingen ongeveer 130 heftrucks gebruikt, die vrijwel allemaal elektrisch worden aangedreven. De meeste daarvan zijn E30’s, terwijl er ook T18 en T20 pallettrucks voor het laden van de vrachtwagens worden ingezet. “De afgelopen jaren is ons arsenaal geleidelijk aan het verzwaren, om zwaardere ladingen goed te kunnen verwerken. In dat kader is Linde’s ontwikkeling van de Lithium-ion accu’s nog interessant voor ons. Deze zijn namelijk energiezuiniger en hebben een langere economische levensduur. Wij hebben onlangs al enkele E30’s met Lithium-ion batterijen aangeschaft om in onze eigen gebruiksomgeving de mogelijke besparing te kunnen ervaren.”

Kloosterboer coldstores
Kloosterboer coldstores
Kloosterboer coldstore
Kloosterboer coldstore
Kloosterboer coldstore

Benieuwd naar "dé Mercedes onder de heftrucks"?

We vertellen u graag meer over het rijcomfort en de veiligheid van onze heftrucks. Vul het contactformulier in, en wij nemen binnen één werkdag contact met u op.

Formulier
Waarmee kunnen we u helpen? *
Aanhef *
Ik kan deze toestemming te allen tijde intrekken, daarna ontvang ik geen nieuwsbrieven meer. Uw informatie wordt nooit met derden gedeeld. Meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens vindt u in ons Privacybeleid.