Broekman Logistics geeft topprioriteit aan magazijnveiligheid

“Behalve de veiligheidsfuncties zijn de flexibele configuratiemogelijkheden, het gebruiksgemak en het rijcomfort van de Linde trucks voor ons bedrijf belangrijke selectiecriteria en voordelen.”
MLBroekmanLogisticsDJvD_kleinv2;
Broekman Logistics, logistiek dienstverlener, heeft in Venlo een magazijn dat speciaal is ingericht voor de tijdelijke opslag van gevaarlijke stoffen. Omdat veiligheid voor Broekman Logistics een topprioriteit is, gebruikt het bedrijf een brede range aan magazijntrucks van Linde die zijn uitgerust met uitgebreide veiligheidsvoorzieningen. Operations Manager bij Broekman Logistics, Noud Prince, vertelt waarom er voor Linde is gekozen en deelt zijn ervaringen.

Broekman logo_klein

Magazijn voor gevaarlijke stoffen

Broekman Logistics is een full service logistieke dienstverlener, gespecialiseerd in zee-, weg-, spoor-, lucht- en multimodaal vervoer. In ruim 60 jaar is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijd opererende onderneming met het hoofdkantoor in Rotterdam en vestigingen in Europa en Azië. In totaal werken er zo’n 1.000 mensen bij Broekman Logistics. De logistiek dienstverlener is onder andere specialist in het verwerken, transporteren en opslaan van gevaarlijke producten en stoffen. Hiervoor is in Venlo een speciaal magazijn van 52.000 m2 gebouwd. “Sinds 2019 exploiteren wij een magazijn dat momenteel voor de helft wordt benut om gevaarlijke stoffen op te slaan en de helft voor de opslag van niet gevaarlijke goederen”, vertelt Prince. “Het gevaarlijke stoffen gedeelte bevat vooral coatings voor de verfindustrie, grondstoffen voor bestrijdingsmiddelen en medicijnen voor de farmaceutische industrie.”

MLBroekmanreportage-32DJvD_klein   MLBroekmanreportage-10DJvD_klein

Lange termijn samenwerking

Bij de inrichting van het Broekman Logistics magazijn in Venlo was veiligheid een topprioriteit voor alle betrokken leveranciers, waaronder Motrac voor het benodigde logistiek materieel. “Wij voldoen hier aan de Europese ADR-richtlijnen voor gevaarlijke stoffen en GDP-richtlijnen voor de opslag van medicijnen”, vervolgt Prince. “Dit magazijn is gebouwd met het oog op toekomstige groei en heeft een uitbreidingscapaciteit van 30.000 m2 grondoppervlak, omdat de vraag naar opslag van gevaarlijke stoffen en koopmansgoederen blijft toenemen. Voor het opslaan en orderpicken van alle producten van onze klanten op pallets, in dozen en in stuksverpakkingen, hebben wij geïnvesteerd in heftrucks, orderverzameltrucks, palletwagens, reachtrucks en smalle gangen trucks van Linde. Broekman Logistics werkt daarvoor al jarenlang samen met Motrac, omdat Linde trucks voor ons bedrijf de juiste kwaliteit en veiligheidsfuncties bieden.”

MLBroekmanreportage-26DJvD_klein   MLBroekmanreportage-20DJvD_klein

Veiligheid als topprioriteit

Alle Linde trucks in het Broekman Logistics magazijn in Venlo zijn uitgerust met een veiligheidsgordel, BlueSpot en omgevingscamera voor de veiligheid van de chauffeurs en om ongelukken te voorkomen. “Omdat de producten van klanten in verschillende compartimenten worden opgeslagen, zijn er hier veel doorgangen”, licht Prince toe. “Daarom is Linde’s BlueSpot voor onze magazijnmedewerkers een handig visueel waarschuwingssignaal om onveilige situaties met andere trucks en voetgangers te voorkomen. Verder helpen de Dynamic Mast Control, Active Stability Control en camera’s op de trucks om volle pallets op een grote hoogte veilig weg te zetten en te picken. Behalve de genoemde veiligheidsfuncties zijn de flexibele configuratiemogelijkheden, het gebruiksgemak en het rijcomfort van de Linde trucks voor ons bedrijf belangrijke selectiecriteria en voordelen.”

MLBroekmanreportage-13DJvD_klein   Broekmanlrstaand-33_klein

Efficiency en routes optimaliseren

Bij Broekman Logistics in Venlo rijden tientallen Linde trucks op basis van een full service leasecontract. “Het contract met Motrac vergroot onze flexibiliteit om de capaciteit snel uit te kunnen breiden of in te krimpen, afhankelijk van de marktvraag”, zegt Prince. “Daarom bespreken wij elk kwartaal met onze vaste accountmanager van Motrac de bezetting van alle trucks en mogelijkheden om de efficiency te verbeteren, bijvoorbeeld op basis van automatische registraties in het Linde Connect Fleet Management Systeem. De daarin beschikbare GPS-gegevens van alle ritten gebruiken wij ook gelijk om de rijroutes te optimaliseren. Door een integratie van Linde Connect met ons systeem voor toegangscontrole is er maar één badge nodig om alle chauffeurs automatisch toegang te geven tot het magazijn, om de toegewezen truck(s) te starten én om de gegevens van hun ritten te registreren.” “Broekman Logistics blijft in beweging en is altijd actief bezig om samen met haar partners de juiste oplossingen te vinden om processen te optimaliseren en veiligheid te waarborgen”, besluit Prince.

Broekmanlrstaand-05_klein   MLBroekmanreportage-14DJvD_klein

U wilt praktijkcases in uw inbox ontvangen?

Dat kan! In de Motrac nieuwsbrief vindt u regelmatig praktijkverhalen over hoe branchegenoten hun interne logistiek succesvoller en tegen minder kosten hebben ingericht. Abonneren op de maandelijkse Motrac nieuwsbrief kan hier.


 
BeekmanCampagne lowres

Warehouse

Beekman Transport maakt gebruik van 70 Linde trucks

“Alle hef-, pallet- en reachtrucks worden hier intensief gebruikt en moeten daarom sterk en betrouwbaar zijn”

MLKlibansky-header-CampagneDJvD_klein

Warehouse

Kostbare kunsttransporten met de Linde heftrucks bij Joseph Klibansky

“Als ateliermedewerkers laden en verplaatsen wij vaak kratten met kunstwerken en grote creaties, voor zowel exposities als leveringen aan klanten.”

Praktijkcase Kloosterboer

Warehouse

Kloosterboer: Linde is de Mercedes onder de heftrucks

“Na 30 jaar zijn wij nog steeds tevreden over de kwaliteit van zowel het benodigde onderhoud als de samenwerking met Motrac.”