Logistieke trein LT16 Ch/BMh

Linde P250 trekker met een LT16 CH / BMh logistieke trein
Logistieke trein LT16 Ch/BMh
Tekst

Onverwoestbare, veelzijdige logistieke trein voor buiten inzet

Met hun stevige constructie en grote buitenbanden zijn de LT16 Ch/BMh logistieke treintrailers de perfecte oplossing voor het vervoeren van goederen over een buitenterrein. Ze zijn ontworpen om lange afstanden af te leggen en kunnen zelfs de moeilijkste ondergrond aan. Dankzij het robuuste ontwerp met twee assen kunnen de treinen ladingen tot 1,6 ton vervoeren. Er zijn twee verschillende aanhangwagenvarianten beschikbaar: het Ch-frame met vorken en het BMh-frame met verstelbare middensteunen. Beide varianten zijn uitgerust met een hydraulische heffunctie. Met beide opleggers kunnen verschillende soorten lading worden vervoerd op de bijbehorende trolleys, bijvoorbeeld pallets, palletkooien of grotere containers. De optionele noodremmen zorgen voor maximale prestaties, zelfs op steil terrein.

Video thumbnail
Video thumbnail

Eigenschappen

Veiligheid

Om de vervoerde goederen te beveiligen, zijn de LT16 Ch/BMh treinen uitgerust met een startonderbreker. Deze voorkomt dat bestuurders de logistieke trein verplaatsen terwijl het laadframe omlaag staat. Tijdens het rijden wordt het daalmechanisme van de trailer gedeactiveerd. Elk laadframe heeft een mechanische ladingvergrendeling om de lading tijdens het rijden stevig op zijn plaats te houden. De frames zijn uitgerust met zware superelastische wielen (SE-wielen) met een diameter van 368 mm en een breedte van 115 mm. Ze absorberen schokken en trillingen en zorgen ervoor dat de LT16 Ch/BMh ook extreem oneffen terrein en kuilen aankan. Optionele noodremmen zorgen ervoor dat de trein veilig gebruikt kan worden op steile hellingen. Uitrustingsopties voor verlichting en bescherming tegen weersinvloeden zorgen voor extra veiligheid en bescherming.

  • Startonderbreker bij neergelaten laadframes
  • Uitgeschakeld daalmechanisme tijdens het rijden
  • Mechanische ladingvergrendeling voor veilig vasthouden
  • Grote SE wielen voor zwaar gebruik buiten
  • Optionele noodremmen voor steile hellingen
Ergonomie

De ergonomische eigenschappen van de LT16 Ch/BMh logistieke treinen maken het hanteren van ladingen zo comfortabel mogelijk. De laadframes worden op grondniveau geladen en gelost, wat de bestuurder ontlast en het risico op fysieke belasting door herhaaldelijk tillen en laten zakken van de lading vermindert. De laadframes worden na het plaatsen automatisch vergrendeld. Het ontgrendelingsmechanisme is op ergonomische hoogte gemonteerd en kan gemakkelijk met een voet worden bediend. Dit minimaliseert de belasting voor de operator, vooral als hij vaak moet ontgrendelen. Het Ch-frame voor de logistieke trein heeft een ergonomisch afwerpmechanisme dat de lading wegduwt van de achterkant van de vork, zodra de bestuurder de vergrendeling met zijn voet loslaat.

  • Trailers laden en lossen op grondniveau
  • Automatische vergrendeling laadframe
  • Gemakkelijk met de voet te ontgrendelen
  • Chassis met ergonomisch afwerpmechanisme
Bediening

De opleggers zijn voorzien van mechanische vierwielbesturing, waardoor de LT16 Ch/BMh logistieke trein uiterst nauwkeurig te besturen is. De treinen hebben daardoor kleine draaicirkels, richtingsstabiliteit en kantelstabiliteit. De automatische heffunctie bespaart veel tijd: Als de bestuurder in de trekker stapt, worden de laadframes automatisch opgetild voor transport. Als ze de truck verlaten, worden ze weer neergelaten. De BMh-frames kunnen aan beide kanten geladen en gelost worden, wat het proces flexibel en handig maakt. De middensteunen kunnen worden verplaatst om ladingen van verschillende afmetingen met één frame te vervoeren. Dit is ook mogelijk met de Ch-frames dankzij de verstelbare vorken. Optionele verbindingsslangen met afsluitkraan zorgen ervoor dat de aanhangers losgekoppeld kunnen worden van de trekker, zelfs als ze opgetild zijn.

  • Nauwkeurig sturen met vierwielbesturing
  • Laadframe gaat automatisch omhoog en omlaag
  • BMh frame: Laden en lossen van beide kanten
  • Aanhangwagen kan optioneel worden losgekoppeld wanneer deze omhoog staat
Service

De LT16 Ch/BMh logistieke treinen zijn geoptimaliseerd voor betrouwbaarheid en weinig onderhoud. Het eenvoudige frameontwerp van de trailers vereist slechts een paar onderdelen, waardoor de servicekosten minimaal zijn en de onderhoudskosten laag blijven. Het twee-assige ontwerp van de trailers is gemakkelijk toegankelijk voor de servicemonteur. Het dissel- en koppelingssysteem is vrijwel slijtagevrij. Bovendien kunnen de onderhoudsintervallen voor de aanhangers en het trekkende voertuig gesynchroniseerd worden, waardoor stilstandtijden korter worden.

  • Gelijktijdig onderhoud voor aanhangwagens en trekkend voertuig
  • Eenvoudig frameontwerp met weinig onderdelen
  • Gemakkelijke toegang voor snel onderhoud
  • Bijna slijtagevrije componenten
  • Veiligheid
  • Ergonomie
  • Bediening
  • Service
  • Om de vervoerde goederen te beveiligen, zijn de LT16 Ch/BMh treinen uitgerust met een startonderbreker. Deze voorkomt dat bestuurders de logistieke trein verplaatsen terwijl het laadframe omlaag staat. Tijdens het rijden wordt het daalmechanisme van de trailer gedeactiveerd. Elk laadframe heeft een mechanische ladingvergrendeling om de lading tijdens het rijden stevig op zijn plaats te houden. De frames zijn uitgerust met zware superelastische wielen (SE-wielen) met een diameter van 368 mm en een breedte van 115 mm. Ze absorberen schokken en trillingen en zorgen ervoor dat de LT16 Ch/BMh ook extreem oneffen terrein en kuilen aankan. Optionele noodremmen zorgen ervoor dat de trein veilig gebruikt kan worden op steile hellingen. Uitrustingsopties voor verlichting en bescherming tegen weersinvloeden zorgen voor extra veiligheid en bescherming.

     

    • Startonderbreker bij neergelaten laadframes
    • Uitgeschakeld daalmechanisme tijdens het rijden
    • Mechanische ladingvergrendeling voor veilig vasthouden
    • Grote SE wielen voor zwaar gebruik buiten
    • Optionele noodremmen voor steile hellingen
  • De ergonomische eigenschappen van de LT16 Ch/BMh logistieke treinen maken het hanteren van ladingen zo comfortabel mogelijk. De laadframes worden op grondniveau geladen en gelost, wat de bestuurder ontlast en het risico op fysieke belasting door herhaaldelijk tillen en laten zakken van de lading vermindert. De laadframes worden na het plaatsen automatisch vergrendeld. Het ontgrendelingsmechanisme is op ergonomische hoogte gemonteerd en kan gemakkelijk met een voet worden bediend. Dit minimaliseert de belasting voor de operator, vooral als hij vaak moet ontgrendelen. Het Ch-frame voor de logistieke trein heeft een ergonomisch afwerpmechanisme dat de lading wegduwt van de achterkant van de vork, zodra de bestuurder de vergrendeling met zijn voet loslaat.

     

    • Trailers laden en lossen op grondniveau
    • Automatische vergrendeling laadframe
    • Gemakkelijk met de voet te ontgrendelen
    • Chassis met ergonomisch afwerpmechanisme
  • De opleggers zijn voorzien van mechanische vierwielbesturing, waardoor de LT16 Ch/BMh logistieke trein uiterst nauwkeurig te besturen is. De treinen hebben daardoor kleine draaicirkels, richtingsstabiliteit en kantelstabiliteit. De automatische heffunctie bespaart veel tijd: Als de bestuurder in de trekker stapt, worden de laadframes automatisch opgetild voor transport. Als ze de truck verlaten, worden ze weer neergelaten. De BMh-frames kunnen aan beide kanten geladen en gelost worden, wat het proces flexibel en handig maakt. De middensteunen kunnen worden verplaatst om ladingen van verschillende afmetingen met één frame te vervoeren. Dit is ook mogelijk met de Ch-frames dankzij de verstelbare vorken. Optionele verbindingsslangen met afsluitkraan zorgen ervoor dat de aanhangers losgekoppeld kunnen worden van de trekker, zelfs als ze opgetild zijn.

     

    • Nauwkeurig sturen met vierwielbesturing
    • Laadframe gaat automatisch omhoog en omlaag
    • BMh frame: Laden en lossen van beide kanten
    • Aanhangwagen kan optioneel worden losgekoppeld wanneer deze omhoog staat
  • De LT16 Ch/BMh logistieke treinen zijn geoptimaliseerd voor betrouwbaarheid en weinig onderhoud. Het eenvoudige frameontwerp van de trailers vereist slechts een paar onderdelen, waardoor de servicekosten minimaal zijn en de onderhoudskosten laag blijven. Het twee-assige ontwerp van de trailers is gemakkelijk toegankelijk voor de servicemonteur. Het dissel- en koppelingssysteem is vrijwel slijtagevrij. Bovendien kunnen de onderhoudsintervallen voor de aanhangers en het trekkende voertuig gesynchroniseerd worden, waardoor stilstandtijden korter worden.

     

    • Gelijktijdig onderhoud voor aanhangwagens en trekkend voertuig
    • Eenvoudig frameontwerp met weinig onderdelen
    • Gemakkelijke toegang voor snel onderhoud
    • Bijna slijtagevrije componenten

Technische specificaties

Model Hefvermogen (t) Hefhoogte (mm) Draaicirkel (mm) Rijsnelheid met/zonder last (km/u) Batterij (V/Ah) Brochure Datasheet
LT16-BMh - - - Downloaden
LT16-Ch 80 3100 / 3750 15 Downloaden
Tekst

Opties

Bescherming tegen weersinvloeden

Voor zowel het Ch- als het BMh-frame is er een dekzeil beschikbaar dat over het frame getrokken kan worden. Het kan aan één kant geopend worden voor het Ch frame en aan beide kanten voor het BMh frame.

Achterlichten

Er is een LED-achterlichtset met vier functies, een magnetische houder en twee lampjes (knipperlicht, achterlicht, remlicht, kentekenplaatverlichting) verkrijgbaar in helder glas. De behuizing is waterdicht en gecertificeerd volgens e4 en ISO 1724.

Zwaailicht

Er zit een zwaailicht op de trailer, dat dient als waarschuwingslicht zodat de logistieke trein zichtbaar is, zelfs in het donker.

Spatlappen

De banden kunnen worden uitgerust met spatlappen om vervuiling in binnenruimtes te voorkomen.

Lichte non-marking banden

De frames zijn standaard uitgerust met donkere zware SE wielen (368x115). Lichte, non-marking wielen zijn ook verkrijgbaar als optie.

Doorloopbeveiliging

De ruimte tussen de frames kan worden beveiligd met een veiligheidsriem om te voorkomen dat mensen over de dissel van de aanhanger stappen. De band kan ook achteraf worden gemonteerd.

Meer laadvermogen

Het is mogelijk om het laadvermogen van het Ch-frame te verhogen tot maximaal vier ton.

Verbindingsslang met sluitstuk

Als het sluitstuk gesloten is wanneer de frames opgetild worden, blijven de frames in deze positie staan zodat de logistieke trein gemakkelijk losgekoppeld kan worden.

Trolleys

Linde heeft een reeks trolleyontwerpen voor een grote verscheidenheid aan ladingen voor alle logistieke treinen. Ze kunnen bijvoorbeeld worden uitgerust met modulaire bovenbouwstellingen.

Tekst

Logistieke treinbesturing

Het geleidesysteem voor de sleeptrein coördineert de rijopdrachten en voorziet de bestuurder van de optimale routes. Het softwaredashboard toont alle essentiële informatie in één oogopslag en kan worden gebruikt om analyses te genereren voor procesoptimalisatie.

Tekst

Oplooprem

Mechanisch remsysteem gecombineerd met een trommelrem voor het rijden op hellingen en vooral bergafwaarts. Dit betekent dat de logistieke trein veilig kan rijden, zelfs met de maximale belading.

Tekst

Extra hefhoogte

De standaard hefhoogte van de opleggers is 80 mm. Voor speciale toepassingen kunnen de frames worden geleverd met een hefhoogte van 115 mm.

Linde Logistieke trein LT16 CH/BMh

Linde Logistieke trein LT16 CH/BMh
Linde Logistieke trein LT16 CH/BMh
Linde Logistieke trein LT16 CH/BMh
Linde Logistieke trein LT16 CH/BMh
Linde Logistieke trein LT16 CH/BMh

Vrijblijvend advies of een offerte aanvragen?

Wij nemen binnen een werkdag contact met u op voor een vrijblijvend advies of een offerte Op-Maat.

Formulier
Aanhef *
Meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens vindt u in ons Privacybeleid.