Franklin Offshore Europe BV is de enige Europese vestiging van een wereldwijd opererende producent en leverancier van tuig- en afmeeroplossingen en zware stalen kabels voor diverse offshore, maritieme en industriële toepassingen. Verder levert de Franklin Offshore Group een uitgebreid aanbod van complementaire technische services.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Singapore en de jaaromzet bedraagt circa 250 miljoen dollar. Franklin Offshore Europe heeft een heftruck voor zwaar intern transport vervangen, waarbij duurzaamheid en kwaliteit de belangrijkste selectiecriteria waren. Op advies van Motrac werken ze momenteel met de eerste CVS Ferrari FH32 heftruck in Nederland. Operations Manager Hans Coenen en HSEQ Manager Ray Wijn delen hun ervaringen.
Tekst

CVS Ferrari voor zwaar transport

“Wij zijn oorspronkelijk in Dordrecht als eerste en enige Europese vestiging gestart in een pand van circa 8.000 m2 en in 2014 verhuisd naar deze hal met kantoor, werkplaats, opslagruimte en kadefaciliteit in Rotterdam, van in totaal zo’n 71.000 m2”, vertelt Coenen. “Nu werken hier ongeveer 55 vaste medewerkers en een groep tijdelijke medewerkers afhankelijk van de drukte. Behalve de productie en levering van een groot aantal doorsneden zware stalen kabels en eindoplossingen, geven wij klanten tevens advies over de toepassingen daarvan. Verder verzorgen wij de benodigde certificering, inspecties, installatie en testen op locatie. Voor zowel onze expeditie als interne transporten van alle kabelproducten gebruiken wij al een aantal jaren verschillende typen heftrucks van Motrac, die onder zware industriële omstandigheden betrouwbaar moeten functioneren.

Tekst

Dit jaar is daar een CVS Ferrari FH32 Heavy Duty Fork Lift aan toegevoegd, ter vervanging van een oude diesel heftruck”. Veranderingen in de bedrijfsprocessen van Franklin Offshore Europe worden in het kader van hun ISO-9001 certificering op basis van een ‘management of change’ project gerealiseerd. Omdat een diesel heftruck met 42 ton hijscapaciteit na tientallen jaren intensief gebruik aan vervanging toe was, zijn Coenen en Wijn op zoek gegaan naar de beste opvolger. “Omdat onze heftruzowel binnen in de productiehal als op het buitenterrein worden gebruikt, was het reduceren van de emissie aan schadelijke stoffen voor mij het belangrijkste selectiecriterium”, vervolgt Wijn. “Oftewel voldoen aan de ARBO-wetgeving met betrekking tot luchtkwaliteitseisen. Verder hebben een aantal technische specificaties en eisen vanuit ons hoofdkantoor de door slaggevende rol gespeeld bij zowel onze heftruck- als leverancierskeuze. Op advies van Motrac hebben wij voor een CVS Ferrari FH32 met 32-ton hijscapaciteit gekozen, omdat die het beste aan al onze eisen en wensen voldoet. Momenteel is het weliswaar nog toegestaan met een Euro-4 diesel heftruck in onze hal te werken, maar met de Euro-5 motor van onze CVS Ferrari zijn wij voor de komende jaren alvast voorbereid op het verder aanscherpen van de milieuwetgeving.

Franklin Offshore Europe heftruck zwaar intern transport
Franklin Offshore Europe heftruck zwaar intern transport
Tekst

Kwaliteit en gebruiksgemak

Heftrucks zijn voor Franklin Offshore Europe zware gereedschappen die dagelijks intensief worden gebruikt en regelmatig tegen stootjes moeten kunnen. Daarom kiezen ze allereerst voor kwaliteit. “Onze nieuwe CVS Ferrari is niet alleen milieuvriendelijker, maar ook veel stiller en veiliger”, vervolgt Coenen. “De chauffeurs die erop rijden hebben namelijk een beter uitzicht op de hijswerkzaamheden en camera’s die de werkomgeving in beeld brengen.

Deze en andere verbeteringen besparen tijd, helpen schades te voorkomen en verhogen het gebruiksgemak. Verder is de nieuwe heftruck aanzienlijk sneller opgestart en hoeven ze niet meer met de hand te schakelen. Alle veranderingen ten opzichte van de oude diesel heftruck hebben ertoe geleid dat onze chauffeurs er graag op rijden en zuiniger mee omgaan. Tijdens het selectietraject hebben wij tevens gekeken naar andere merken heftrucks en ervaringen daarmee. Dan hoor je van andere bedrijven dat die heftrucks met enige regelmaat niet beschikbaar zijn door storingen of onderhoud. Dat zijn wij van onze ‘Lindes’ echter niet gewend.” De CVS Ferrari FH32 wordt met een bezetting van zo’n 75% intensief gebruikt en net als de andere heftrucks vanuit Motrac ondersteund op basis van een fullservice contract, voor een optimale inzetbaarheid.

Advies van een logistiek expert?

Vul het contactformulier in, en wij nemen binnen één werkdag contact met u op.

Formulier
Waarmee kunnen we u helpen? *
Aanhef *
Ik kan deze toestemming te allen tijde intrekken, daarna ontvang ik geen nieuwsbrieven meer. Uw informatie wordt nooit met derden gedeeld. Meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens vindt u in ons Privacybeleid.