Almere, april 2021 – Twee inzendingen van Linde Material Handling zijn naar aanleiding van de lezersenquête van het Duitse vaktijdschrift ‘materialfluss’ verkozen tot PRODUCT VAN HET JAAR 2021. In de categorie voor industriële trucks won de Linde R-MATIC reachtruck. Daarnaast viel het systeem voor identificatietechnologie ‘Linde Safety Guard’ in de prijzen. Het was een virtuele prijsuitreiking, als onderdeel van de ‘materialfluss world + conference 2021’.
Tekst

Bij de ‘materialfluss PRODUCTEN VAN HET JAAR’ competitie bepalen de lezers welk product de prijs verdient. Het was de tweede keer dat het in 2020 opgerichte vaktijdschrift voor (intra)logistiek deze awards uitreikte. Lezers konden online hun stem uitbrengen. In totaal ontving het tijdschrift 20.000 stemmen en nomineerden de editors 79 producten in 8 categorieën. De beste drie producten van elke categorie kregen een prijs.

Speciale feature op Linde R-Matic reachtruck

In de categorie voor industriële trucks liet de geautomatiseerde Linde R-MATIC reachtruck als finalist alle andere innovaties achter zich. De reachtruck beschikt dan ook over speciale features. Zo is de veiligheidssensor aan de voorzijde in het chassis geïntegreerd, waardoor het mogelijk is om in gangpaden van slechts 2,95 meter breed te manoeuvreren. Bovendien is het de enige geautomatiseerde reachtruck op de markt die een hefhoogte van 11 meter kan bereiken. Nog een andere unieke feature is de zelf-kalibrerende 3D-camera met zeer geavanceerde software. Hiermee kan de positie van de lading nog nauwkeuriger worden bepaald en worden objecten sneller gedetecteerd. Dit betekent bij elke keer neerzetten of oppakken een tijdsbesparing van 15 tot 20 seconden.

“De reachtruck wordt gezien als de beste van de beste magazijntruck. Met deze tweede generatie van onze geautomatiseerde Linde R-MATIC bieden we onze klanten een nog krachtiger voertuig, dat uiterst betrouwbaar en tegelijk zeer flexibel is,” aldus Alexandra Mertel, Productmanager Automatisering & Intralogistieke oplossingen bij Linde Material Handling. “We zijn heel blij dat deze prestatie is erkend door de meest deskundige jury die er bestaat, namelijk de lezers die werkzaam zijn bij bedrijven die onze producten gebruiken.”

Linde R-Matic - persbericht awardwinnaars
Linde R-Matic - persbericht awardwinnaars - Truck in gebruik in magazijn
Tekst

Minder schade door nieuwe deurbeheermodule

In de categorie voor identificatietechnologie wezen de klanten de nieuwe deurbeheermodule van de Linde Safety Guard aan als winnaar. Dit intelligente systeem voor toegangsautorisatie biedt een waardevolle dienst door schade als gevolg van botsingen met deuren te voorkomen. Bovendien reguleert het systeem de toegang tot bepaalde gebieden. Zo is bijvoorbeeld in te stellen dat trucks niet in hygiënische gebieden voor voedselproductie mogen komen en kan worden verhinderd dat trucks van binnen naar buiten rijden.

De functie voor deurbeheer is gesynchroniseerd met de snelheid van de naderende trucks, zodat de deur precies op het goede moment wordt geopend of gesloten. Als de truck geen rechten heeft om door de deur te gaan, wordt de rijsnelheid automatisch verlaagd en wordt een visuele waarschuwing gegeven. “Onze klanten vonden deze toepassing bijzonder overtuigend. Dit heeft ons aangemoedigd om mee te doen met de wedstrijd,” zegt Ron Winkler, Salesmanager EMEA, Linde Safety Guard. “De award die we hebben gekregen is een enorme pluim voor het geweldige team dat verantwoordelijk is voor de verkoop en ontwikkeling.”

Grafische tekening identificatietechnologie in magazijn - Awardwinnaars Motrac